Jak zachować harmonię wśród pracowników zdalnych?
1. Podejmij działania zapobiegawcze.
Jaki jest dopuszczalny czas
reakcji? Jak mogę sprawdzić postępy kolegi w projekcie
współpracy? Bezpośrednie rozwiązywanie takich pytań pomaga wszystkim
znaleźć się na tej samej stronie. Rozważ zawarcie umowy o zdalnym
zespole. Przedstawia nie tylko podstawowy zestaw oczekiwań dotyczących
tego, jak chcesz współpracować jako zespół, ale także stanowi skuteczny sposób
na wzajemne poznanie swoich stylów pracy.
2. Zadawaj pytania.
Cisza zdecydowanie nie jest złotem,
jeśli chodzi o możliwość niezgody. Warto pytać! Kilka przykładów:
- „Czuję,
że nie zgadzasz się w pełni, mam rację?”
- „Jak
to podejście łączy się z pozostałymi obowiązkami?”
- „Czy
mylę się, sądząc, że może to powodować pewne problemy?”
- „Jakich
innych informacji potrzebujesz, aby podjąć decyzję?”
- „Jakie
jest Twoim zdaniem najlepsze podejście?”
3. Potwierdź zrozumienie.
Bez kiwnięcia głową lub zdziwionego
spojrzenia trudno jest ocenić, czy ktoś rozumie, co się mówi. Skype i inne
formy kontaktu wzrokowego mogą pomóc w takich wskazówkach, czyniąc je preferowaną
formą komunikacji dla wielu firm .
Ale zapewnienie przejrzystości można
osiągnąć za pomocą dowolnego medium. Zapytaj bezpośrednio na końcu
e-maila, czy to, co napisałeś, ma sens i zachęć do zadawania
pytań. Zwracaj uwagę podczas połączeń konferencyjnych, szukając odpowiedzi
od każdej zaangażowanej osoby. Zapewnisz wszystkim szansę wniesienia
sprzeciwu lub wątpliwości. Śledź zarówno rozmowy jeden na jeden, jak i
spotkania grupowe z dokumentem podsumowującym decyzje i działania. Poproś
uczestników o sprawdzenie pod kątem zrozumienia i możliwych błędów. Może
wtedy służyć jako punkt odniesienia, który pomoże w wykonaniu pracy i
ograniczeniu argumentów.
Komentarze
Prześlij komentarz