Zarządzanie zdalnymi zespołami

Zarządzanie zdalnym zespołem może być trudne - ale nie musi tak być! Pod pewnymi względami nie różni się niczym od zarządzania tradycyjnym zespołem na miejscu. Istnieją jednak pewne subtelne różnice i ważne jest, aby zacząć od zatrudnienia odpowiedniego rodzaju osób.

Zalecenia dotyczące skutecznego budowania zdalnych zespołów i zarządzania nimi:

1.       Szukaj kandydatów z doświadczeniem.

Chociaż nie zawsze jest to gwarancja, że ​​ktoś z wcześniejszym doświadczeniem w pracy zdalnej dobrze sobie poradzi w pracy, może to być dobry znak, jeśli tak jest. W końcu, jeśli wcześniej pracowali zdalnie, najprawdopodobniej znają zalety (a także wyzwania) pracy w domu. Jeśli więc otrzymujesz podanie od osoby, która pracowała w przeszłości w domu, poważnie go rozważ.

2.       Nie spiesz się, aby kogoś zatrudnić.

Oczywiście chcesz zatrudnić najlepszą możliwą osobę na to stanowisko, musisz poświęcić trochę więcej czasu podczas rekrutacji i rozmowy kwalifikacyjnej, aby upewnić się, że kandydat naprawdę dobrze działa w zdalnym środowisku pracy.

Czołowi kandydaci powinni rozmawiać z tobą nie tylko, ale powinni także porozmawiać z innymi członkami zespołu, aby upewnić się, że będą w stanie dopasować się do kultury i misji firmy.

3.       Wzmocnij pozycję swoich pracowników.

Chociaż nadal będziesz musiał zarządzać swoim zdalnym zespołem, musisz upewnić się, że poradzi sobie on sam. Pierwszym krokiem w kierunku pomocy w posiadaniu autonomii jest zapewnienie niezbędnych narzędzi współpracy i komunikacji dla zdalnego biura . Jeśli mają programy, które pomogą im odnieść sukces, najprawdopodobniej będą.

4.       Znajdź odpowiednią osobę.

Idealny zdalny kandydat powinien być osobą samo-zatrudnioną i podejmującą inicjatywę w celu rozwiązania problemów, które mogą wystąpić podczas telepracy.

Przechodząc przez różne rundy wywiadów, możesz stawiać różne sytuacje, aby zobaczyć, jak zareaguje kandydat, na przykład konflikt z kolegą lub poczucie, że jego głos nie jest słyszany w odległym środowisku pracy. Zobaczenie, jak potencjalnie sobie poradziliby, może pomóc ci ustalić, czy dana osoba będzie niezależna i odniesie sukces - czy nie.

5.       Wykonuj swoją pracę jako menedżer.

To, że upewniłeś się, że Twój zespół może (czasem) działać bez ciebie, nie oznacza, że ​​powinni. Chociaż nie chcesz być mikro-managerem, nie chcesz też być nieobecnym pracodawcą.

Upewnij się, że twoja zdalna siła robocza wie, że jesteś dla nich dostępny, gdy tylko tego potrzebują. Zaplanuj regularne zameldowania i pozwól swoim pracownikom mieć dostęp do Twojego kalendarza, aby wiedzieli, kiedy jesteś w biurze lub poza nim. A przede wszystkim skorzystaj z elastyczności pracy. Pokazanie pracownikom, że cenisz sobie równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, pozwala im czuć, że mogą mieć swoje. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jakie metody analizy finansów?