Zarządzanie zdalnymi zespołami
Zarządzanie zdalnym
zespołem może być trudne - ale nie musi tak być! Pod pewnymi względami nie
różni się niczym od zarządzania tradycyjnym zespołem na miejscu. Istnieją
jednak pewne subtelne różnice i ważne jest, aby zacząć od zatrudnienia odpowiedniego
rodzaju osób.
Zalecenia dotyczące skutecznego budowania zdalnych zespołów i zarządzania nimi:
1. Szukaj kandydatów z doświadczeniem.
Chociaż nie zawsze jest to gwarancja, że ktoś z
wcześniejszym doświadczeniem w pracy zdalnej dobrze sobie poradzi w pracy, może
to być dobry znak, jeśli tak jest. W końcu, jeśli wcześniej pracowali
zdalnie, najprawdopodobniej znają zalety (a także wyzwania) pracy w domu. Jeśli
więc otrzymujesz podanie od osoby, która pracowała w przeszłości w domu,
poważnie go rozważ.
2. Nie spiesz się, aby kogoś zatrudnić.
Oczywiście chcesz zatrudnić najlepszą możliwą osobę na to
stanowisko, musisz poświęcić trochę więcej czasu podczas rekrutacji i rozmowy
kwalifikacyjnej, aby upewnić się, że kandydat naprawdę dobrze działa w zdalnym
środowisku pracy.
Czołowi kandydaci powinni rozmawiać z tobą nie tylko, ale
powinni także porozmawiać z innymi członkami zespołu, aby upewnić się, że będą
w stanie dopasować się do kultury i misji firmy.
3. Wzmocnij pozycję swoich pracowników.
Chociaż nadal będziesz musiał zarządzać swoim zdalnym
zespołem, musisz upewnić się, że poradzi sobie on sam. Pierwszym krokiem w
kierunku pomocy w posiadaniu autonomii jest zapewnienie niezbędnych narzędzi
współpracy i komunikacji dla zdalnego biura . Jeśli mają programy,
które pomogą im odnieść sukces, najprawdopodobniej będą.
4. Znajdź odpowiednią osobę.
Idealny zdalny kandydat powinien być osobą samo-zatrudnioną i
podejmującą inicjatywę w celu rozwiązania problemów, które mogą wystąpić
podczas telepracy.
Przechodząc przez różne rundy wywiadów, możesz stawiać różne
sytuacje, aby zobaczyć, jak zareaguje kandydat, na przykład konflikt z
kolegą lub poczucie, że jego głos nie jest słyszany w odległym środowisku
pracy. Zobaczenie, jak potencjalnie sobie poradziliby, może pomóc ci
ustalić, czy dana osoba będzie niezależna i odniesie sukces - czy nie.
5. Wykonuj swoją pracę jako menedżer.
To, że upewniłeś się, że Twój zespół może (czasem) działać
bez ciebie, nie oznacza, że powinni. Chociaż nie chcesz być mikro-managerem,
nie chcesz też być nieobecnym pracodawcą.
Upewnij się, że twoja zdalna siła robocza wie, że jesteś dla nich dostępny, gdy tylko tego potrzebują. Zaplanuj regularne zameldowania i pozwól swoim pracownikom mieć dostęp do Twojego kalendarza, aby wiedzieli, kiedy jesteś w biurze lub poza nim. A przede wszystkim skorzystaj z elastyczności pracy. Pokazanie pracownikom, że cenisz sobie równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, pozwala im czuć, że mogą mieć swoje.
Komentarze
Prześlij komentarz